0
0

مصرف سبزیجات برگ سبز ممکن است خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد

43 بازدید

براساس تحقیقات جدید دانشگاه ادیت کاوان، مصرف حداقل ۶۰ میلی گرم نیترات گیاهی( یک فنجان سبزیجات برگ سبز) در روز، می تواند به طورقابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دکتر کاترین بوندونو از انیستیتوی تحقیقات تغذیه در دانشگاه ادیت کاوان و همکارانش گفت: شناسایی استراژدی های مبتنی بر شواهد، برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی، شناسایی رژیم غذایی های بهینه و اجزای محافظ قلب آن هاست.یکی از اجزای بالقوه محافظت کننده قلب، رژیم غذایی دارای نیترات معدنی، یک منبع برون زای اکسید نیتریک است.آن ها گفتند: هدف اصلی از مطالعه ما بررسی ارتباط بین مصرف نیترات و بیماری های قلبی عروقی در گروه رژیم غذایی، سرطان و مطالعه بهداشت(DDCH) دانمارک بود.تقریبا دریافت ۸۰ درصد، کل نیترات رژیم غذایی، ناشی از مصرف سبزیجات است.به همین دلیل بیشتر مورد توجه قرارگرفت.محققان داده های ۵۳۱۵۰ شرکت کننده دانمارکی درسن(۵۲-۶۰)، سال از مطالعه DDCH  را بررسی کردند.آن ها دریافتند که افرادی بیشترین سبزیجات غنی ازنیترات را مصرف می کنند، در حدود ۵/۲ میلی لیتر جیوه فشارخون سیستولیک پایین تر و بین ۱۲ تا ۲۶% کمترخطر بیماری های قلبی دارند.

دکتربوندو گفت: نتایج ما نشان داده است که با خوردن یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات خام( یا نصف فتجان سبزیجات پخته)،  ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی  افراد را کاهش دهد.بیشترین کاهش خطر مربوط به بیماری شریان محیطی(۲۶%) بود،  نوعی بیماری قلبی که با تنگ شدن رگ های خونی پاها مشخص می شود.با این وجود متوجه شدیم که افراد در معرض خطر حملات قلبی، سکته مغزی، و نارسایی قلبی قراردارند.دانشمندان همچنین دریافتند که مقدار بهینه سبزیجات غنی از نیترات یک فنجان در روز بود و خوردن بیشتر از آن به نظرنمی رسید هیچ مزیتی داشته باشد.دکتر بوندو گفت: مردم برای افزایش سطح نیترات خود نیازی به مصرف مکمل ندارند، زیرا این مطالعه نشان داد که هر روز یک فنجان سبزیجات برگ سبز برای جلوگیری از بیماری های قلبی کافی است.ما فواید بیشتری در مردمی که سطح بالاتری سبزیجات نیترات دار مصرف کردند ندیدیم. او افزود هک هایی مانند یک فنجان اسفناج در یک اسموتی موز و یا توت می تواند راهی آسان برای پرکردن سبزیجات برگ سبز روزانه ما باشد.مخلوط کردن سبزیجات خوب است اما آب آن ها را نگیرید، اب میوه گیری سبزیجات تفاله، و فیبر آن هارا از بین می برد.

نتایج در مجله اروپایی اپیمدیولوژی منتشر شد.

منبع

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sepantazistapadana.co.ir/?p=30946
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
مهسا قیاسوند
دانشجوی کارشناسی زیست شناسی جانوری دانشگاه شهید بهشتی تهران
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد مصرف سبزیجات برگ سبز ممکن است خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.